RAPORT PRIVIND ACTIVITATEA DESFASURATA DE SERVICIUL DE CONTROL IN SANATATE PUBLICA GORJ TRIMESTRUL I 2019

Uncategorized

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Direcţia de Sănătate Publică Gorj
Serviciul de Control în Sănătate Publică, Cod C11
Târgu Jiu, Str. 22 Decembrie  1989 , Nr.  22  Bis  Cod : 210215 , jud. Gorj
TEL: 0253/210156 – FAX: 0253/210144 ; TEL. SCSP 0253-224982
e-mail principal: dspj.gorj@intergorj.ro, dsp.gorj.rel.pub@gmail.com
secretariat :: secretariatdspgorj@yahoo.com;  inspectie: inspectia_gorj@yahoo.com
Pagina WEB: https://dsp-gorj.centruldecalcul.ro,
Număr de date cu caracter personal: 35910

 

          In perioada mentionata , cadre medico-sanitare de specialitate , din cadrul SCSP Gorj au desfasurat actiuni de inspectie si control , in conformitate cu Planul national de actiuni tematice de control  in sanatate publica  elaborat de MS-ISS , Planul de actiuni de control  pe anul 2019 si Planul saptamanal de lucru  elaborate de Serviciul de Control in Sanatate Publica ,  in scopul prevenirii producerii de imbolnaviri si promovarii sanatatii populatiei :

 

  1. Actiune de control in unitatile de invatamant preuniversitar si de anteprescolari , in chioscurile din incinta acestora in care comercializeaza elevilor produse alimentare si in unitatile de catering care distribuie mincare elevilor si copiilor din unitatile de invatamant preuniversitar,in perioada 14.01-31.01.2019.

 

In cadrul actiunii tematice de control au fost verificate un nr. de  51 de unitati de invatamant , din care :

-27 scoli gimnaziale si primare

-20 gradinite cu program normal

-4 licee

Avand in vedere faptul ca , la Scoala gimnaziala Urdari ,   la data controlului din 15.01.2019 , nu era efectuata   monitorizarea si nu era consemnata temperatura la cele 2 agregate frigorifice pentru data de 14.01.2019  a fost aplicat  1 avertisment .

A fost aplicata 1 sanctiune contraventionala in valoare de 1500 lei , la Scoala   gimnaziala Dragotesti „ Ion Valeanu „ , pentru neefectuarea curateniei in spatiile interioare si grupurile sanitare .

La nivelul unitatilor de invatamant inspectate si verificate se distribuie doar 2 tipuri de alimente : lapte si corn

Nu se distribuie fructe

La nivelul jud. Gorj exista 1 singura unitate de invatamant in care trebuia sa se acorde suportul alimentar – Scoala gimnaziala Polovragi , dar nu a fost incheiat contract cu firma specializata din lipsa fonduri ; unitatea de invatamant nu are bloc alimentar .

-3 unitati de catering

Nu au fost constatate neconformitati la aceste unitati .

-6 chioscuri , care desfasoara activitate in incinta unitatilor de invatamant ;

Au fost verificate 28 de produse

2.Actiune tematica de control pentru verificarea respectarii conditiilor igienico-sanitare in clinicile de obstetrica ginecologie si sectiile de neonatologie din unitatile sanitare de stat si private , desfasurata in perioada 14.01-15.02.2019

In cadrul actiunii tematice de control , echipa de inspectori din cadrul SCSP impreuna cu  medicul  epidemiolog din  cadrul Compartimentului de Epidemiologia Bolilor Transmisibile al DSP Gorj , au  efectuat actiuni de inspectie si  control  in urmatoarele unitati sanitare cu paturi  din Jud. Gorj  , care au in structura aceste sectii ,  dupa cum urmeaza :

-SPITALUL JUDETEAN DE URGENTA TG-JIU , NR. 1 , 2 si 3

-SPITALUL ORASENESC DE URGENTA  TG-CARBUNESTI

-SPITALUL ORASENESC ROVINARI

-SPITALUL ORASENESC TURCENI

-SPITALUL ORASENESC BUMBESTI-JIU

-SPITALUL ORASENESC NOVACI

-SPITALUL MUNICIPAL MOTRU

La nivelul  celor 7 unitati sanitare cu paturi :

-Au fost recoltate probe de apa potabila, pe baza unui contract prestari servicii incheiat cu laboratorul DSP Gorj

-Au fost verificate un nr. de 104  foi de observatie privind IAAM si nu au fost constatate neconformitati

-Au fost prelevate un nr. de  200 teste de sanitatie ( suprafete sectiile obstetrica ginecologie , neonatologie ) , pentru verificarea eficacitatii produselor biocide utilizate  ( Bionet A15 , Clorom ) ; conform buletinelor de analiza , toate testele de sanitatie sunt corespunzatoare

S-a recomandat  realizarea screeningului pacientilor pentru limitarea si prevenirea infectiilor asociate actului medical  , in limita posibilitatilor

In timpul actiunii tematice de control nu au fost constatate neconformitati

 

  1. Actiune de verificare si retragere a produselor biocide neconforme BIONET A15 , BIONET AG , TRIOTON RAPID AFB , in unitatile sanitare cu paturi , notificate in adresa MS – ISS nr. 67769/23.01.2019 : Spital Judetean de urgent Tg-Jiu , Spital de Urgenta Tg-Carbunesti , Spital Orasenesc Novaci , Spital Orasenesc Bumbesti-Jiu – Raport de incercari nr. 288 , in perioada 22.01-28.01.2019 :

In cadrul actiunii  de control pentru verificarea stocurilor la unitatile sanitare cu paturi , notificate  mai sus mentionata , s-au constatat  urmatoarele :

-SPITALUL  JUDETEAN DE URGENTA TG-JIU

In urma actiunii de verificare , la magazia centrala si pe toate sectiile din cele 3 locatii ale unitatii sanitare cu paturi , nu a fost identificat produsul biocid BIONET A15 LOT 06.02 – stoc zero .

De asemenea s-a efectuat actiune de verificare  si la SC REALCIC INVEST  SRL TG-JIU , care , in conformitate cu  adresa G&M 2000 SRL nr. 64/15.02.2016 poate distribui produsele acestui producator . Nu a fost identificat produsul notificat – stoc zero.

-SPITALUL ORASENESC BUMBESTI JIU

In urma actiunii de verificare a stocurilor  , nu a fost identificat produsul biocid BIONET A15 LOT  04.06 – stoc zero .

-SPITALUL ORASENESC NOVACI

In urma actiunii de verificare ,  a fost identificata o cantitate de 4l  produs biocid BIONET AG  LOT 07.08, pentru care a fost impusa masura blocarii si  returnarii catre furnizor G&M 2000 SRL ( factura retur nr. 20140317/ 28.01.2019)

SPITALUL DE URGENTA TG-CARBUNESTI

In urma actiunii de verificare a stocurilor  , nu a fost identificat produsul biocid TRIOTON RAPID Afb ,  LOT  1518  – stoc zero .

 

 4.Actiune de control privind controlul etichetarii produselor alimentare din punct de vedere al mentiunilor nutritionale si de sanatate , cu exceptia urmatoarelor categorii de alimente : suplimente alimentare , alimentele cu destinatie nutritional speciala , alimente tratate cu radiatii ionizante  desfasurata in perioada 4.02.2019 – 23.02.2019 .

 

In cadrul actiunii  de control :

– au fost verificati  un nr. de 6 operatori economici ( retaileri )  :

– PENNY  MARKET – SC REWE ROMANIA SRL

–  MARKET PROFI – SC PROFI ROM FOOD SRL

-MARKET DIANA – SC DIANA COM SRL

-KAUFLAND  – KAUFLAND ROMANIA SC

-LIDL  – SC LIDL DISCOUNT SCS

– MARKET ARTIMA – SC ARTIMA SA

si inspectate 29  de produse din care 8 produse contin mentiuni de sanatate;

Nu au fost constatate neconformitati .

 

5.Actiune tematica de control privind verificarea respectarii conformitatii unitatilor de transfuzii din spitale ( UTS ) la prevederile legale in vigoare desfasurata in perioada  11.02-28.02.2019

 

In cadrul actiunii au fost verificate cele 7  unitati de transfuzii autorizate ,  din cadrul unitatilor sanitare cu paturi care au in structura UTS , dupa cum urmeaza:

-Spitalul Judetean de Urgenta Tg-Jiu , cu 2 unitati de transfuzii autorizate , respectiv UTS I  – Spital Judetean de Urgenta nr. 3 Tg-Jiu  si UTS II – Spital Judetean de Urgenta nr. 2 Tg-Jiu

-Spitalul  de Urgenta Tg-Carbunesti .

-Spitalul Municipal Motru

-Spitalul Orasenesc Novaci

-Spitalul Orasenesc Bumbesti-Jiu

-Spitalul  Orasenesc Rovinari

-Spitalul Orasenesc Turceni

Nu au fost constatate neconformitati .

 

  1. Actiune tematica de control privind conditiile de aprovizionare cu apa potabila a localitatilor din mediul urban , in special a ansamblurilor rezidentiale , desfasurata in perioda  11.02-28.02.2019 .

 

In cadrul actiunii tematice de control , au fost verificate si inspectate  :

– CED ROVINARI

– CED BUMBESTI – JIU

-CED NOVACI

-CED TICLENI

-CED TG-JIU

-CED PREAJBA

-CED POLATA ,

apartinand operatorul sistemului public central de aprovizionare cu apa potabila SC APAREGIO GORJ SA

si  SC STINJENELUL TISMANA  care este exploatat si intretinut de administratia publica locala – Primaria Tismana .

Au fost recoltate probe de apa , de la fiecare instalatie , neconformitati constatandu-se la CED Ticleni , unde s-au  inregistrat depasiri ale parametrului amoniu .

In timpul desfasurarii actiunii tematice au fost primite un nr. de 2  sesizari privind calitatea apei furnizata de CED Rovinari populatiei , fiind prelevate probe de fiecare data , la 1 singura proba fiind inregistrate depasiri ale parametrului amoniu

Pentru remedierea deficientei , la cele 2 CED-uri. , s-au impus urmatoarele recomandari  :

-pe termen scurt ,scoaterea din functiune a puturilor care contin amoniu peste CMA in apa bruta ;

-pe termen lung , gasirea unor solutii tehnice in vederea reducerii amoniului in asa fel incat apa furnizata consumatorilor sa corespunda parametrilor de potabilitate .

Pentru neefectuarea cursurilor de  notiuni fundamentale de igiena , au fost aplicate 2 sanctiuni contraventionale in valoare de 1000 lei la Instalatia de apa SC STANJENELUL SRL TISMANA si SC APAREGIO GORJ SA – CED NOVACI .

La nivelul jud. Gorj nu exista ansambluri rezidentiale .

 

7.Actiune tematica de control privind verificarea cabinetelor de infrumusetare , a unitatilor sanitare private si publice in domeniul produselor cosmeticelor , biocidelor si dispozitive medicale , desfasurata in  perioada  25.02.2019 – 29.03.2019 .

In cadrul actiunii tematice de control au fost  inspectate  un nr. de 18 unitati :

– 13 cabinete de  infrumusetare

-5 unitati sanitare private

Nu au fost constatate neconformitati .

 

Au fost verificate un nr. de :

-35 produse biocide

-31 produse cosmetice

-5 dispozitive medicale

Nu au fost constatate neconformitati .

 

8.Actiune tematica de control privind verificarea articolelor tratate ,desfasurata 1.03-29.03.2019 .

 

-In cadrul actiunii au fost verificate un nr. de 5 unitati ( market si supermarket)

-Nu au fost identificate articole tratate cu produs biocid TP2

 

 

CONCLUZII

 

In TRIMESTRUL  I 2019 , in conformitate  cu Planul national de actiuni tematice de control  in sanatate publica  elaborat de MS-ISS , Planul de actiuni de control  pe anul 2019 si Planul saptamanal de lucru  elaborate de Serviciul de Control in Sanatate Publica , inspectorii sanitari si asistentii inspectori  SCSP        au efectuat un nr. de   291  controale ,  din care :

-domeniul alimentatiei  =  28   unitati  controlate ; au fost recoltate un nr. de 6 probe ( probe alimentare ) si verificate 30 produse din punct de vedere al etichetarii

-unitati centrale si locale de aprovizionare cu apa potabila = 20

recoltari probe apa =  28   probe recoltate

-controale privind mediul de viata al populatiei =  33

-unitati cosmetice = 13

au fost verificate un nr. de 31 produse cosmetice

-articole tratate = 5 utilizatori

-unitati de invatamant   = 65 unitati si 14 controale pe produs si meniu

A fost efectuat 1 recontrol

-produse biocide = 27 utilizatori

au fost verificate  un nr. de  44 produse biocide

-unitati sanitare = 32

Au fost recoltate un nr. de 319 teste sanitatie , sterile si tegumente

Au fost efectuate 2 recontroale

-deseuri medicale = 11

-cabinete infrumusetare = 1

-SRAAF = 1

-sesizari rezolvate , adresate institutiei  = 38

-2 actiuni comune cu alte autoritati

-activitati in cadrul Programului de ocrotire a mamei si copilului

-activitati de raportare si informare catre MS-ISS  , COSU , ISU , Institutia Prefectului .

 

In urma actiunilor de inspectie si  control efectuate , pentru deficientele constatate  au fost aplicate un nr. de   29  sanctiuni , din care :

– 27   sanctiuni contraventionale in valoare de  42.100  Lei 

– 2  avertismente 

Totodata  au fost dispuse masuri de remediere cu termene si responsabilitati .